Im nowszy samochód, tym trudniejszy w serwisowaniu

Im nowszy samochód, tym trudniejszy w serwisowaniu

Im nowszy samochód, tym trudniejszy w serwisowaniu

Już od dawna samochody nie pozwalają się serwisować samodzielnie, mimo umiejętności i wiedzy mechanicznej. Nawet najprostsze naprawy wymagają wizyty w serwisie mechanicznym. Niegdyś nie było najdrobniejszego problemu z wymianą żarówki, dziś nie jest to już tak proste, zwykle na drodze nie ma możliwości wymienić nic poza kołem.

Profesjonalna naprawa

Z jednej strony warto docenić fakt, iż nowe samochody są mniej awaryjne i wizyt w serwisie jest mniej. Z drugiej strony awarie a raczej drobne eksploatacyjne naprawy wymagają oddania samochodu do mechanika. Tym sposobem auto naprawa Poznań odnotowuje rekordowy popyt na usługi serwisowe. naprawa przez wykwalifikowany personel pozwala utrzymać samochód w doskonałym stanie technicznym przez długie lata. inną kwestią jest to do jakiego serwisu oddajemy samochód na naprawę. Wcale nie jest powiedziane, że autoryzowany, renomowany serwis zapewnia profesjonalne wykonanie usługi serwisowej. Zdarza się, iż mechanicy naprawiają samochody na chybił trafił, co powoduje frustrację, irytację właściciela odwiedzającego serwis co tydzień lub częściej.

Usterki wynikające z eksploatacji oraz sposobu użytkowania

W wielu przypadkach drobne usterki w samochodzie wynikają ze sposobu jazdy i dbania o samochód. niewłaściwa jazda może powodować usterki czujników, usterki mechaniczne. do napraw eksploatacyjnych zaliczyć należy okresowe zmiany ogumienia, uzupełnienie oświetlenia, serwis okresowy klimatyzacji, czy wymiana klocków hamulcowych, oleju wraz z kompletem filtrów. Im więcej jeździmy samochodem, tym częstsze wizyty w serwisie mechanicznych są normą.

Popyt na usługi serwisowe

Nie tylko stare samochody się psują. Również w zupełnie nowych samochodach dochodzi do różnego typu usterek. Ponadto należy pamiętać, iż kolizji samochodowych jest każdego dnia całe mnóstwo. Mechanicy na brak pracy nie narzekają, wręcz przeciwnie. umówienie terminu w serwisie oznacza co najmniej kilkudniowe oczekiwanie w kolejce. W wielu serwisach grafik jest bardzo napięty i na naprawę należy zapisać się co najmniej kilka tygodni wcześniej. Z wyprzedzeniem trzeba umawiać się do elektroników i do elektryków. wynika to głównie ze specjalizacji i trudności poszukiwania błędu. mniejsza ilość elektromechaników to dziś największa trudność na rynku, jest to bolączka w skali Europy.

Błędy elektroniczne

Kontrolek we współczesnych samochodach jest mnóstwo. Czasem zapalenie się błędu, kontrolki to poważna sprawa, ale zdarza się coraz częściej iż elektronika zawodzi i fakt iż świeci się nam kontrolka serwisowa nie jest spowodowana faktyczna usterką ale awarią układu elektronicznego, który wymaga restartu, skasowania błędu. tym samym najczęstsza usługą w serwisie jest diagnostyka komputerowa. W wyniku diagnostyki zdarza się, iż naprawy, wymiany wymaga czujnik elektroniczny. Znalezienie błędu nie jest łatwe, stąd też koszty naprawy mogą być znaczne. Powodem uszkodzenia czujnika może być wilgoć, zużycie, albo zwarcie czy też korelacja z inna usterką.

Inne z tej kategorii:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Partnerzy