Wynajem magazynu – co warto wiedzieć?

Wynajem magazynu – co warto wiedzieć?

Firmy, które do prowadzenia działalności potrzebują zarówno strefy biurowej, jak i magazynowej powinny wziąć pod uwagę wynajem powierzchni niezbędnej do przechowywania towarów czy produktów. Taki wybór ma szereg korzyści i warto się z nimi zapoznać.

Wynajem magazynu jako alternatywa do budowania własnych pomieszczeń

Wiele firm wymaga przestrzeni przeznaczonej do przechowywania oferowanych towarów, lecz zamiast budowania własnych obiektów coraz częściej decyduje się na wynajem. Rezygnują z ogromnego wydatku, jakim jest ta inwestycja i decydują się na skorzystanie z gotowych rozwiązań. Oferty magazynów na wynajem są dostępne od ręki, a duży wybór sprawia, że każdy przedsiębiorca znajduje miejsce idealne dla siebie.

Decydując się na wynajem, firma może mieć swój magazyn, tam, gdzie jest jej najwygodniej, czyli w niewielkiej odległości od głównej siedziby albo niedaleko sklepu czy zaopatrywanych placówek. Przedsiębiorca ma ogromny wybór – kilka miesięcy w jednym magazynie, a następnie, jeśli zaistnieje taka konieczność – zmiana. Wynajmowany budynek może spełniać wszystkie wymagania przedsiębiorcy i to niewielkim nakładem finansowym.

Jak wybrać najlepszy magazyn do wynajmu?

Decydując się na wynajem magazynu, mówimy o wielu korzyściach, jednak trzeba wiedzieć, na jakie cechy zwrócić uwagę, żeby odczuwać pełną satysfakcję z wyboru. W trakcie sprawdzania dostępnych ofert głównym parametrem jest lokalizacja oraz powierzchnia przeznaczona do magazynowania – musi pomieścić wszystkie towary. Sprawdzenia wymagają także lokalizacja oraz liczba doków przeładunkowych, gdyż warunkują one wygodę oraz bezpieczeństwo w trakcie pracy.

Przed podpisaniem umowy trzeba sprawdzić, jak długi jest okres wynajmu. Należy sprawdzić zarówno minimalny, jak i maksymalny czas. Po uzyskaniu tej informacji firma wynajmująca wie, czy powinien szukać nowego lokalu, czy warunki są na tyle dobre, że warto przedłużyć umowę.

Wspominaliśmy już, że wynajem biura wiąże się dla firmy ze sporą oszczędnością, gdyż nie trzeba kupować działki, materiałów budowlanych, płacić za robociznę i wyposażeniem. Jednak przed rozpoczęciem wynajmowania trzeba koniecznie sprawdzić, jaka jest wysokość czynszu oraz wymagane zaliczki na poczet eksploatacji budynku. W podpisywanej umowie musi znaleźć się informacja o kwocie ubezpieczenia, ochronie oraz administracji.

Przedsiębiorca powinien uzyskać informacje o opłatach regulowanych za prąd, gaz, wodę i ścieki. Na wysokość opłat za wymieniane elementy wpływa wiele czynników, które również należy wziąć pod uwagę, a wśród nich wielkość oraz zastosowane rozwiązania (grzewcze i rodzaj oświetlenia).

Przedsiębiorcy mają coraz większe potrzeby, dlatego niektóre magazyny na wynajem są dostępne z opcją wynajmu biur. To doskonały wybór dla osób, które pragną mieć niezbędny sprzęt, dokumenty oraz towary w jednym miejscu. Takie rozwiązanie jest korzystniejsze finansowo niż wynajem oddzielnego biura oraz magazynu.

Inne z tej kategorii:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Partnerzy