Jak się efektywnie promować w mediach społecznościowych?

Jak się efektywnie promować w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe stanowią obecnie jedną z największych sił Internetu. Korzysta z nich znaczna ilość użytkowników sieci, którzy spędzają ponad 2 godziny każdego dnia na przeglądaniu publikowanych treści – prywatnych i proponowanych firmy. Biznes znalazł w tej przestrzeni wygodne miejsce do rozwoju. Co zrobić, żeby i nasza firma zaistniała na portalach społecznościowych? Poniżej podajemy kilka praktycznych wskazówek.

Czy media społecznościowe sprzedają?

W przypadku Facebooka, Instagrama czy LinkedIna trudno mówić o bezpośrednich sprzedażach. Każda z platform służy głównie do budowania wizerunku oraz szerokiego grona aktywnych i lojalnych obserwatorów, którzy reagują na nasze publikacje – influencer marketing. Wpływa to na wzrost świadomości produktów oraz samej marki, pośrednio zwiększając także sprzedaż oraz obroty firmy.

Z tych względów, warto podchodzić do obecności w mediach społecznościowych bardzo poważnie. Rozważ czy nie warto odbyć szkolenie social media. Profil firmowy przynosi bowiem wiele korzyści i stanowi wartość dodaną do wizerunku biznesu. Jak go zatem prowadzić, żeby przykuwał uwagę i budował pozytywne i długofalowe więzi z obserwatorami?

Tworzenie profilu – informacja podstawą działania

Budowanie obecności w social mediach należy zacząć od dokładnego uzupełnienia profilu. Niech znajdzie się w nim jak najwięcej praktycznych informacji – od krótkiego opisu firmy, określenia branży, danych teleadresowych, aż do godzin otwarcia.

Im więcej szczegółów wpiszemy, tym lepiej. Daje to konkretną wiedzę o nas, a także buduje wiarygodność w oczach potencjalnych klientów.

Coś dla wzrokowców – dbałość o zdjęcia

Kolejnym krokiem jest wstawienie zdjęć. Bezwzględnie należy dbać o to, żeby były zawsze wysokiej jakości, najlepiej wykonane przez profesjonalnego fotografa.

Nie zapominajmy o tym, że muszą mieć one konkretne wielkości. Aktualnie optymalne wymiary grafik na Facebook fanpage to:

  • zdjęcie profilowe: rozdzielczość 168 x 168 px dla desktopów oraz 128 x 128 px dla urządzeń mobilnych;
  • zdjęcie w tle: optymalna rozdzielczość to 1920 x 730 px, która w przypadku urządzeń mobilnych zmniejsza się do 640 x 360 px;
  • tło wydarzeń: powinno mieć 1200 x 628 px;
  • pionowe zdjęcia w postach najlepiej prezentują się w rozdzielczości 640 x 960 px;
  • poziome zdjęcia: optymalny rozmiar to 1200 x 900 px.

Każda z fotografii niech będzie związana z działalnością przedsiębiorstwa. Może to być ciekawy detal produktu, zdjęcia zespołu lub migawki z życia firmy. Wykażmy się kreatywnością i znajdźmy formułę najlepiej wyrażającą charakter naszego biznesu.

 

Ludzie posty piszą

 

Podstawową działalnością każdego biznesowego fanpage’a jest tworzenie angażującej treści. Posty muszą być zróżnicowane i powiązane tematycznie z tym, co się w firmie dzieje, podobnie jak było w przypadku zdjęć. Dbajmy też o to, żeby nowe publikacje pojawiały się regularnie, z częstotliwością, która wzbudzi ciekawość i równocześnie nie zmęczy obserwatorów.

Reklama w social mediach – zastrzyk widoczności dla biznesu

Oprócz działań organicznych wszystkie social media umożliwiają tworzenie płatnych kampanii promocyjnych, nastawionych na różne cele – od zwiększenia ilości polubień, przez zaangażowanie w konkretne posty, aż do wygenerowania dodatkowego ruchu w witrynie.

Kreatory reklam są proste i intuicyjne, pozwalając każdemu przygotować podstawową promocję. Jeśli zależy nam natomiast na samodzielnym stworzeniu rozbudowanych kampanii, które generują duży ruch z wysokim współczynnikiem konwersji, warto wybrać się na przykład na szkolenie LinkedIn Łódź, gdzie zdobędziemy praktyczną wiedzę, jak zmienić zwykły profil firmowy w przestrzeń dającą szereg korzyści.

Obowiązkowa obecność firmy w mediach społecznościowych

Współcześnie nie ma już chyba branży, która może sobie pozwolić na nieobecność w social mediach. Sam fakt założenia profilu nie przynosi już jednak zbyt wielu benefitów. Niezbędna jest rzetelność informacji, wysoka jakość contentu oraz regularny kontakt z obserwatorami. Dzięki temu stworzymy, zaangażowaną grupę lojalnościową, która pomoże rozwinąć biznes na przyszłość.

Inne z tej kategorii:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Partnerzy