Tajemniczy klient - kto i po co?

Tajemniczy klient - kto i po co?
Każda firma, która zajmuje się sprzedażą musi dbać o wysokie standardy obsługi klienta.

Od niej zależy bowiem to, jaką opinię będzie miała marka. Dlatego też pracodawcy poszukują rozwiązań, które pozwolą im upewnić się, że pracownicy danego punktu handlowego potrafią przestrzegać wyznaczonych norm i standardów. Jednym z rozwiązań, z których mogą skorzystać są badania przeprowadzane przez tajemniczego klienta.

Kim jest tajemniczy klient?

Tajemniczy klient to osoba, której zadaniem jest sprawdzenie poziomu obsługi klienta w placówce handlowej. Otrzymuje scenariusz badania, który musi odegrać. Wciela się w rolę kupującego, trudnego klienta, osoby która chce dowiedzieć się więcej o danym produkcie lub reklamującej towar. Słowem, może być każdą osobą, która odwiedza dany sklep. Jego rolą jest poprowadzenie rozmowy ze sprzedawcą według określonego scenariusza i sporządzenie raportu z badania.

Na co zwraca uwagę podczas badania?

Podczas badania tajemniczy klient zwraca uwagę na wiele czynników. Sprawdza czy sprzedawca zna standardy obsługi, czy potrafi odpowiednio prowadzić rozmowy i przestrzega zasady danej firmy. Obserwuje jak wygląda sklep, ekspozycja towarów, porządek w miejscu pracy. Słowem, kompleksowo ocenia sposób pracy zatrudnionych w sklepie sprzedawców. Zdarza się również, że tajemniczy klient wykonuje zdjęcia lub nagrywa przebieg rozmowy.

Jak przygotować się na odwiedziny tajemniczych klientów?

Jeśli pracujesz w handlu musisz liczyć się z tym, że tajemniczy klient odwiedzi również twój sklep. Od tego jak wypadniesz zależy wiele - twoje wynagrodzenie, ewentualny awans lub premia. Warto więc być przygotowanym na możliwość odwiedzin tajemniczego klienta. Jak to zrobić? Przede wszystkim zadbać o swoją wiedzę na temat obsługi klientów (w tym również tych trudnych, ponieważ to oni najczęściej sprawiają, że nie umiemy poradzić sobie ze stresującą sytuacją). Pomóc w tym mogą nam szkolenia takie jak https://www.ark-doradztwo.pl/szkolenia/trudny-klient-strategie-obslugi/. Dzięki cennej wiedzy przekazanej na szkoleniu będziesz czuł się pewniej i poradzisz sobie z każdym wyzwaniem.

Inne z tej kategorii:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Partnerzy